Over Welectric

WELECTRIC is de eerste volwaardige e-mobility keten in Nederland met stores in Amsterdam, Weesp, Rotterdam en Bussum. Meer winkels volgen binnenkort. WELECTRIC maakt het versnipperde aanbod van e-mobility toegankelijk met een brede collectie lichte elektrische voertuigen: van e-step en fatbike tot bakfiets en microcar.

Naast de conventionele auto, scooter en fiets ontwikkelt zich een nieuw domein van lichte elektrische voertuigen (LEV). Emissievrije alternatieven om goedkoper, sneller én hipper van A naar B te reizen. Met als bijkomend voordeel een lage footprint op het gebied van energie, ruimte, gewicht en materialen. Dit brede e-mobility aanbod brengt WELECTRIC samen in experience stores waar je kan ontdekken, vergelijken en proefrijden.

WELECTRIC speelt in op de veranderingen in stedelijke mobiliteit. Richting 2025 worden steeds meer binnensteden emissievrij onder druk van het Klimaatakkoord van Parijs. Auto’s en bestelbussen zijn steeds minder welkom in stadscentra. Ook als ze elektrisch zijn, aangezien ze in omvang en gewicht blijven bijdragen aan files, parkeerdruk en fijnstof uitstoot. Daarmee is er ruimte voor compacte, lichte voertuigen om binnensteden bereikbaar en leefbaar te houden.

Inmiddels telt Welectric 4 vestigingen (Amsterdam, Weesp, Bussum, Rotterdam) en wordt de keten komende tijd verder uitgebreid.

Klantcase

Mede-eigenaar Rogier Eg deed al zaken met ons dochterbedrijf Channel4you voor zijn bedrijf Escape Factory en communiceerde daar al via onze beeldschermen. Rogier is een nieuwe formule begonnen op het gebied van elektrisch vervoer en daar is Welectric uit voortgekomen. Inmiddels heeft Welectric 4 vestigingen in Amsterdam, Bussum, Rotterdam en Weesp. Rogier heeft ons benaderd want hij wilde graag op een makkelijke manier zijn producten, aanbiedingen, openingstijden e.d. op digitale schermen communiceren. Aangezien Welectric is gevestigd op plekken waar ook veel passanten zijn wilde hij zijn 4 vestigingen voorzien van hoogwaardige high-brightness schermen in de etalage waarop hij o.a. de nieuwste modellen op kon tonen en middels filmpjes kon laten zien.

Samen met de eigenaren alsmede de marketingafdeling en een accountmanager van Chaboma hebben we verschillende mogelijkheden doorgenomen en gevisualiseerd en ze werden erg enthousiast toen ze zagen hoe gebruikersvriendelijk alles werkte. Aangezien de marketingafdeling de content op de schermen moest gaan zetten vonden ze het ook ideaal dat hij vanaf 1 plek alles kon aansturen en de schermen afzonderlijk kon bedienen maar ook in 1 keer alle schermen tegelijk van content kon voorzien.

Plan van aanpak

Welectric heeft momenteel 4 winkels in Amsterdam, Bussum, Rotterdam en Weesp en gezamenlijk hebben we deze bezocht en gekeken waar we schermen konden bevestigen zodat deze het beste tot zijn recht komen en ook goed zichtbaar zijn voor klanten en passanten van de winkel. Na adviezen van onze kant heeft Welectric ons de opdracht gegund om de winkels te voorzien van digitale schermen.

We hebben gezamenlijk bepaald hoe we de schermen zouden indelen en onze designer heeft vervolgens templates ontwikkeld in de huisstijl van Welectric zodat de content welke op de schermen worden getoond er altijd netjes uit ziet en ook altijd in de eigen huisstijl.

De technische dienst van Chaboma Solutions heeft vervolgens in alle winkel de schermen gemonteerd en aangesloten en vanaf dat moment werden ook meteen de uitingen van Welectric op de schermen vertoond.

Conclusie

Welectric is erg blij met de uiteindelijk gekozen oplossing. Ze kunnen nu heel snel communiceren richting klanten en passanten met nieuwe aanbiedingen en modellen. Ook een groot voordeel is dan meerdere gebruikers de schermen kunnen bedienen maar ook dat ze content in één keer met een druk op de knop op alle schermen tegelijk kan vertonen.

Galerij

Chaboma narrowcasting totaaloplossingen

Heeft u vragen over de mogelijkheden van onze totaaloplossingen? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder!