Over BMW

BMW Group is met de merken BMW, MINI, Rolls-Royce en BMW Motorrad wereldwijd de leidende fabrikant van premium auto’s en motorfietsen en biedt ook premium financiële en mobiliteitsdiensten. Als internationaal concern maakt BMW Group gebruik van 31 productie- en assemblagevestigingen in 15 landen. Het wereldwijde verkoop- en distributienetwerk spreidt zich uit over meer dan 140 landen.

BMW Group Nederland is een dochteronderneming van het wereldwijd opererende BMW AG uit München. De organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van BMW, BMW Motorrad en MINI in Nederland. Ze is gevestigd aan de Einsteinlaan 5 te Rijswijk op het bedrijventerrein Broekpolder. Een uitstekend bereikbare zichtlocatie, direct naast het knooppunt Ypenburg bij Den Haag.

 Om haar positie in de Nederlandse markt verder te versterken, heeft BMW Group Nederland een nauwe samenwerking met het BMW en MINI dealernetwerk. Voor de financiële ondersteuning van de dealers en hun klanten is er de dochteronderneming BMW Financial Services Nederland b.v.

 In 2021 wist BMW Group Nederland samen met de BMW en MINI dealers het succes van de voorgaande jaren voort te zetten. BMW bleef wederom met grote afstand tot de concurrentie aan kop in het premium segment. MINI wist bijna 10% marktaandeel te bereiken, mede door de sterke prestaties van de MINI Electric; in 2021 was 1 op de 5 verkochte MINI modellen een MINI Electric, twee keer meer dan wereldwijd. En BMW Motorrad werd voor de twaalfde (!) achtereenvolgende keer marktleider.

Elektrificatie nam in 2021 een grote vlucht. Bijna 4 op de 10 verkochte BMW en MINI modellen was een stekkerauto (volledig elektrisch of plug-in hybride), mede dankzij de BMW iX3, het bestverkochte elektrische model binnen het premium segment. De ambities zijn groot. Dit jaar zal meer dan de helft van de in Nederland verkochte modellen geëlektrificeerd zijn, het merendeel volledig elektrisch. De revolutionaire BMW iX en sportieve BMW i4 zullen hier sterk aan bijdragen.

Bij BMW en MINI gaat duurzaamheid verder dan elektrificatie. Ook in Nederland, waar alle dealergroepen het Dealer Duurzaamheidsconvenant hebben getekend. Per 2021 zijn alle 52 BMW en MINI dealers Erkend Duurzaam Plus gecertificeerd en wordt uitsluitend 100% groene stroom en minimaal CO2 gecompenseerd gas gebruikt. Ook nemen ze jaarlijks deel aan een maatschappelijk

Klantcase

Wij zijn door BMW benaderd omdat ze in hun showrooms digitale schermen wilden hebben waarop nieuwe modellen werden getoond maar ook bij de recepties om kentekens op het scherm te laten zien waarop klanten die een afspraak hebben meteen konden zien waar ze zich moesten melden.

Gezamenlijk hebben we verschillende mogelijkheden doorgenomen en gevisualiseerd en dit werd enthousiast ontvangen ook toen men zag hoe gebruikersvriendelijk alles werkte.

Chaboma Solutions heeft koppelingen gelegd met het systeem dat BMW gebruikt voor de afspraken en reserveringen zodat deze automatisch op de schermen worden weergegeven.

Plan van aanpak

BMW heeft vele vestigingen en Chaboma Solutions mocht voor diverse vestigingen de digitale schermen verzorgen.

We hebben gezamenlijk bepaald hoe we de schermen zouden indelen en ophangen. Bij de balies zijn schermen gekomen met planning onderhoud via kentekens en bij de verkoopbalies schermen waarop de diverse modellen op worden getoond. In de showroom komen vervolgens schermen waarop de diverse modellen maar ook speciale acties worden getoond. Onze designer heeft vervolgens templates ontwikkeld in de huisstijl van BMW zodat de content welke op de schermen worden getoond er altijd netjes uit ziet en ook altijd in de eigen huisstijl. Onze developers hebben uiteindelijk een koppeling gerealiseerd met de systemen van BMW zodat de informatie daarin naadloos aansluit op de informatie die op de schermen terechtkomt.

De technische dienst van Chaboma Solutions heeft vervolgens in de vestigingen de schermen gemonteerd en aangesloten en vanaf dat moment werden ook meteen de uitingen van BMW op de schermen vertoond.

Conclusie

BMW is erg blij met de uiteindelijk gekozen oplossing en bespaart hierdoor ook nog eens veel tijd. Ze kunnen nu ook veel sneller communiceren richting de bezoekers. Ook een groot voordeel is dat Chaboma Solutions BMW volledig ontzorgt omdat wij ondersteunen bij de werking van de schermen en ook een eigen technische dienst hebben.

Galerij

Chaboma narrowcasting totaaloplossingen

Heeft u vragen over de mogelijkheden van onze totaaloplossingen? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder!