Over Van der Valk

Met bijna honderd hotels en vrijwel overal een familielid aan het roer, is Van der Valk wereldwijd een uniek familiebedrijf. Een grote familie die zo lang intensief samenwerkt zorgt uiteraard voor mooie verhalen. Lees hieronder meer over de oorsprong en het thuis-van-huis gevoel voor zowel de medewerker als de gast.

Martinus Van der Valk was het nakomertje uit een gezin van 24 kinderen. Misschien dat hij daarom wel overal kansen zag en ze greep. ‘Je moet de slaplantjes oprapen die een ander weggooit’ had zijn vader hem ingeprent en dat heeft hij zijn hele leven ter harte genomen. Na het overlijden van zijn moeder in 1929 verkreeg hij hun Boerderij De Gouden Leeuw in Voorschoten, met bijbehorend café. Op een handige manier maakte hij gebruik van de kansen die zich voordeden. Zo ruilde hij eens een paard voor een auto, maar de volgende dag wilde het barrel niet meer starten. Om toch een beetje plezier van zijn aanwinst te hebben monteerde Martinus de autowielen onder zijn paard-en-wagen, nu was deze geruisloos! Andere karrenbezitters kwamen bij Martinus voor banden en hij werd succesvol in de autohandel. Hiervoor was hij veel onderweg en het viel hem op dat je buiten de deur nergens zo lekker kon eten als thuis. Dit was een idee voor het café! Al snel konden de gasten daar ook lekker eten.

Terwijl Martinus in de autohandel bleef bestierde zijn vrouw Riet het café. Ook werden er maar liefst twaalf kinderen geboren. Het was hard werken in het gezin Van der Valk, stilzitten deden ze geen moment. Martinus was de man van de ideeën, hij had namelijk bedacht dat hij voor elk kind een zaak wilde verkrijgen. Riet zorgde dat het werk gedaan werd en intussen ging Martinus op zoek naar geschikte horecabedrijven om over te nemen. Cadeau kregen de kinderen de zaken echter niet, ze moesten er hard voor werken. En dat deden ze dan ook in de filosofie van hun vader. De zaken die Martinus kocht, waren doorgaans ondernemingen die er financieel slecht voor stonden, maar waar hij wel brood in zag. Je moest immers de slaplantjes van een ander oprapen!

In de jaren tachtig en negentig ging de groei van het concern heel snel. Niet alleen slecht lopende horecazaken werden overgenomen, ook werd er veel nieuw gebouwd. Twee zonen van Martinus die steeds meer op de voorgrond traden waren Arie en Gerrit van der Valk. Arie verzorgde vooral de financiële kant van het concern, Gerrit was de ondernemende van de twee en het gezicht naar buiten. En de hele familie werkte mee: “Als de kindjes kunnen staan, kunnen ze ook glazen spoelen”, had opa Martinus ooit gezegd.

Klantcase

Wij zijn door Van der Valk benaderd omdat ze in hun hotels digitale schermen wilden hebben waarop routebegeleiding, zaalreserveringen en zaalinformatie vertoond moesten worden. Daarnaast wilden ze informatie vertonen over wat er te doen was in de omgeving en informatie over het desbetreffende hotel. Bij Van der Valk Brussel airport wilde ze de vluchttijden op de schermen getoond hebben.

Gezamenlijk hebben we verschillende mogelijkheden doorgenomen en gevisualiseerd en dit werd enthousiast ontvangen ook toen men zag hoe gebruikersvriendelijk alles werkte.

Chaboma Solutions heeft koppelingen gelegd met het zaalreserveringssysteem van Van der Valk en met de vluchtgegevens van het vliegveld zodat zonder verdere tussenkomst de informatie op de digitale schermen wordt vertoond.

Plan van aanpak

Van der Valk heeft wereldwijd overal hotels en voor verschillende vestigingen o.a. in Wassenaar, Assen, Sassenheim, Volendam, Brugge (België), Brussel (België), Saint Aygulf (Frankrijk), Stein, Venlo, Eindhoven, Berlin Brandenburg (Duitsland), Orangerie, Melle-Osnabück (Duitsland) en Hildesheim (Duitsland) heeft Chaboma Solutions de digitale narrowcasting schermen geleverd.

We hebben gezamenlijk bepaald hoe we de schermen zouden indelen en onze designer heeft vervolgens templates ontwikkeld in de huisstijl van Van der Valk zodat de content die op de schermen worden getoond er altijd netjes uit ziet en ook altijd in de eigen huisstijl.

De technische dienst van Chaboma Solutions heeft vervolgens in de hotels de schermen gemonteerd en aangesloten en vanaf dat moment werden de uitingen van Van der Valk op de schermen getoond.

Conclusie

Van der Valk is erg blij met de gekozen oplossing en bespaart hierdoor ook nog eens veel tijd. Ze kunnen nu ook veel sneller communiceren richting de bezoekers. Ook een groot voordeel is dat Chaboma Solutions Van der Valk volledig ontzorgt omdat wij ondersteunen bij de werking van de schermen en een eigen technische dienst hebben.

Chaboma narrowcasting totaaloplossingen

Heeft u vragen over de mogelijkheden van onze totaaloplossingen? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder!