De meeste bedrijven richten hun marketingactiviteiten voornamelijk op de inzet om de doelgroep te motiveren voor een bedrijfsbezoek. Bij deze inzet speelt het creëren van herkenning van het bedrijf in combinatie met het inzicht in de unique selling points een belangrijke rol. Om deze doelstelling te realiseren wordt een groot deel van het marketingbudget ingezet. Op het moment dat de klant inziet dat dit bedrijf in een specifieke behoefte kan voorzien zal deze persoon er immers voor kiezen om een bedrijf te bezoeken.
Dit is echter slechts een eerste stap in de customer journey. Ook in de vervolgstappen stelt de klant het zeer op prijs om van informatie te worden voorzien, maar juist op dat vlak missen bedrijven vaak veel kansen.
Bedrijfsinformatie op een beeldscherm als informatievoorziening voor uw klant
Uw klant zal direct een eerst indruk vormen bij een bezoek aan uw bedrijf. Het is dan ook van belang dat de klant ook meteen van de juiste informatie wordt voorzien. Denk hierbij aan bewegwijzering, persoonlijke welkomstberichten, berichten over eventuele wachttijden of andere informatie over uw aanbod. Met dit welkom zal de klant over de informatie beschikken waar hij of zij op zoek naar is en kan een negatieve beeldvorming door het gebrek hieraan worden voorkomen.
Bedrijfsinformatie op een beeldscherm is een uitstekend alternatief als informatievoorziening voor uw klant. Digitale bedrijfsinformatie wordt ook wel narrowcasting genoemd. Narrowcasting is een digitale communicatievorm waarbij gebruik wordt gemaakt van een afgeschermd netwerk. Deze informatie is op een eenvoudige wijze door het bedrijf aan te passen en actueel te houden. Door deze oplossing kunt u uw klant altijd van de juiste informatie voorzien.
Narrowcasting om de wachttijden te verzachten
Een negatieve beeldvorming over een bedrijf kan ook ontstaan als mensen moeten wachten om geholpen te worden. Veel klanten ervaren het wachten als vervelend en zien dit als een verlies van hun kostbare tijd. Dit is helaas soms niet te voorkomen. Als dit ook bij uw bedrijf soms het geval is, kunt u van deze “zwakte” ook een “kracht” maken door middel van narrowcasting.
Digitale bedrijfsinformatie kunt u immers ook inzetten met “wachttijd verzachting” als doelstelling. Het feit dat veel mensen erg scherm gericht zijn geeft uw bedrijf veel mogelijkheden. Door het gebruik van narrowcasting kunt u dus de wachttijd psychologisch verkorten als u kiest om naast bedrijfsinformatie ook luchtige nieuwsberichten, het weer en verkeer, korte filmpjes of andere leuke berichten op het scherm weer te geven. Daarnaast kunt u uw klanten wellicht verrassen met interessante aanbiedingen. U heeft uw doelgroep immers voor uw balie staan! Digitale bedrijfsinformatie kunt u dus inzetten om meer resultaat uit zichtbaarheid te halen.
Uw mogelijkheden om digitale bedrijfsinformatie effectief in te zetten
Er zijn slechts weinig bedrijven die optimaal gebruik maken van de inzet van narrowcasting. Dit is vaak het gevolg van een beperkte kennis in middelen en mogelijkheden. Heeft u interesse om te ontdekken welke kansen u met behulp van narrowcasting kunt benutten? Neem dan contact op met Chaboma voor het maken van een vrijblijvende afspraak. Wij vertellen u hier graag meer over.
Chaboma biedt de meest effectieve softwareoplossingen op maat. We bieden een krachtige totaaloplossing die alle vereiste software-componenten bevat om op efficiënte wijze een professioneel resultaat te realiseren. Onze oplossingen onderscheiden zich door flexibiliteit en is daardoor veelzijdig toepasbaar.